Köpvillkor

Köpevillkor för beställning

Är det något Ni undrar över gällande våra villkor når Ni oss enklast på [email protected]
Vårt juridiska namn är: EkoBalans Fenix AB

Organisationsnummer: 556774-1896

Adress: Scheelevägen 22, 223 63 Lund. Sverige.

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp när Ni väljer att bekräfta Ert köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till Er angivna mailadress.

Ändringar och tillägg måste göras innan Er order behandlas och skickas från oss.
Om Ni upptäcker eventuella felaktigheter på Er order är det därför viktigt att Ni omgående kontaktar oss på [email protected] för att om möjligt ändra Er order.
EkoBalans Fenix AB har full ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste Ni vara 18 år och EkoBalans Fenix AB måste kunna fastställa kundens adress.

2. Priser

Samtliga priser anges exklusive moms.
Vid bekräftad beställning, kan priserna ändras av omständigheter som EkoBalans Fenix AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt

Fraktkostnaden baseras på vikt och mått och varierar beroende på orderns totala vikt och mått.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Klarna-Kortbetalning
Genomför Ert köp med hjälp av Ert VISA eller Mastercard. Efter att Ni bekräftat Ert köp i kassan kommer Ni få ange Era kortuppgifter för att slutföra betalningen.
Vi använder Klarnas säkra kortbetalningar. Läs mer här:https://www.klarna.com/se

5. Leveranser

Beställningar under vardagar behandlas inom 24 timmar och skickas normalt inom
2-3 dagar inom Sverige. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av en vara innan hemsidan hinner uppdateras, och då upplyser vi kunderna om den nya beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager.

6. Leveransförseningar

Det kan ske leveransförseningar utom vår kontroll. Vi meddelar alltid Er om leveranser drar ut på tiden. Ni har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transport

EkoBalans Fenix AB ansvarar för transport till Er som kund. Ni och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. Vid egen hämtning av vara från vårt lager utgår eget ansvar för transport.

8. Skadade varor

När Ni får Era varor är det viktigt att Ni kontrollerar Er beställning direkt. Har Ni mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt på [email protected].

9. Ångerrätt och öppet köp

Enligt distansavtalslagen har privatpersoner rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att Ni som privatkund har rätt att ångra Ert köp inom 14 dagar efter det att Ni har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Varorna skall vara tillbaks hos EkoBalans Fenix AB inom 7 dagar efter meddelad retur.

10. Reklamationer

Om Ni vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi Er kontakta oss via
e-post [email protected] för vidare instruktioner. Det är viktigt att Ni kontaktar oss innan Ni skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer. Rättslig tvist avgörs alltid i Karlstad Tingsrätt.

11. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

12. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner Ni att vi lagrar och använder Era uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som Ni förväntar Er av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har Ni rätt att få den information som vi har registrerat på Er och om Ni anser den vara felaktig eller irrelevant kan Ni begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall [email protected].

13. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.